Welkom bij de inktpatroonshop.eu
Wij wensen u veel plezier bij het winkelen bij ons.

klachten     Afkoelingsperiode    Privacybeleid  Algemene voorwaarde  Contact opnemen  Herroepingsrecht  Veelgestelde vragen   retourbeleid

                                             ▼ Voer in de onderstaande zoekbalk uw printertype of cartridges nummer in...▼

0

Verzenden & Retouren

Terug naar de winkel


Verzenden & Retouren


Verzendkosten:

Voor de verzending hanteren wij diverse tarieven (dit is afhankelijk van Land) namelijk;

» Nederland (levertijd: 1 werkdag) vanaf € 4,95 afhankelijk van het gewicht en het formaat van uw bestelling

» België / Duitsland (levertijd: 1-2 werkdagen) vanaf € 8,95 afhankelijk van het gewicht en het formaat van uw bestelling

» Frankrijk / Spanje (levertijd: 1-2 werkdagen) vanaf € 17,95 afhankelijk van het gewicht en het formaat van uw bestelling

 

Alle pakketten worden verzekerd en met handtekening (m.u.v. de brievenbuspakketten) voor ontvangst verstuurd.

Levertijd Nederland:

Bestellingen welke op werkdagen voor 16:00 uur geplaatst en betaald zijn, worden (afhankelijk van de gekozen levertijd) de volgende werkdag al geleverd (m.u.v. zon- en feestdagen). Als u kiest voor een van onze andere betaalmethoden kunnen wij uw order tot 16.00 uur verwerken.

 

  • Uw zending volgen:

Zodra uw pakket bij ons is verpakt, ontvangt u een email met de track-trace van uw zending. Hiermee kunt u het pakket dezelfde dag nog online volgen.
 

  • Als u niet thuis bent?:

Als u niet thuis bent, zal de postbode het pakket een dag later opnieuw aanbieden. Mocht u bij de tweede en derde bezorgmomenten ook niet thuis zijn, dan kunt u het pakket bij één van de afhaalpunten ophalen. U ontvangt dan bericht van de postbode waar u het pakket kunt afhalen. Op het afhaalpunt kan gevraagd worden naar uw legitimatiebewijs. U dient binnen 3 weken het pakket af te halen, daarna wordt het automatisch naar ons retour gezonden.

Levertijd Buitenland:

Bestellingen die op werkdagen voor 16:00 uur geplaatst en betaald zijn, hebben een gemiddelde levertijd naar België, Duitsland, Frankrijk en Spanje van 1 tot 2 werkdagen (m.u.v. zon- en feestdagen).

 

  • Uw zending volgen:

Zodra uw pakket bij ons is verpakt, ontvangt u een email met de track-trace van uw zending. Hiermee kunt u het pakket dezelfde dag nog online volgen.


  • Als u niet thuis bent?:

Als u niet thuis bent, zal de postbode het pakket een dag later opnieuw aanbieden. Mocht u bij de tweede en derde bezorgmomenten ook niet thuis zijn, dan kunt u het pakket bij één van de afhaalpunten ophalen. U ontvangt dan bericht van de postbode waar u het pakket kunt afhalen. Op het afhaalpunt kan gevraagd worden naar uw legitimatiebewijs. U dient binnen 3 weken het pakket af te halen, daarna wordt het automatisch naar ons retour gezonden.

Afleveradres:

Als u niet thuis denkt te zijn op de bezorgmomenten kunt u het pakket gratis op een ander adres of afhaallocatie laten bezorgen. Kies dan bij het plaatsen van de bestelling voor een afleveradres.
 

Afhalen van uw Bestelling:
Wilt U de bestelling af halen? (alleen op afspraak)
Anskarstraat 13
3962DL Wijk bij Duurstede 
Mob: 06-43044187 


Afkoelingsperiode:

Wij doen er alles aan om uw bestelling naar tevredenheid uit te voeren. Mocht u toch af willen zien van uw aankoop, U kunt 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om je product retour te sturen.
 
Dit is de zogenaamde afkoelingsperiode. Deze periode gaat in op de dag nadat het pakket door of namens u in ontvangst is genomen. Voor een retourzending kunt u onze 
retourprocedure hanteren. 
 
Wat te doen in de volgende situaties
:

  • U heeft helaas een verkeerd artikel besteld:

Ondanks het zoeksysteem op printer type of cartridge nummer, kan het voorkomen dat u onverhoopt een verkeerd artikel heeft besteld. U kunt onze retourprocedure hanteren.

 

  • U heeft een verkeerd artikel ontvangen of uw zending is niet compleet:

Controleer na ontvangst altijd of uw zending compleet en correct is. Mocht er een verkeerd artikel geleverd zijn of een artikel ontbreken, kunt u dit melden bij de klantenservice. Wij zorgen er dan voor dat wij onze fout zo spoedig mogelijk herstellen.

 

  • U heeft een defect artikel ontvangen:

Als u een defect artikel heeft ontvangen, kunt u onze garantieprocedure hanteren.

Retourprocedure:

Voor een retourzending kunt u de volgende procedure hanteren:

» De bestelling dient zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling retour gestuurd te worden.

» De verpakking van printersupplies is belangrijk. Deze producten dienen daarom onaangebroken, in originele verpakking te zijn. Kijk voor meer informatie bij de praktijkvoorbeelden.

» Indien een verpakking toch beschadigd is, kan EWS Supplies er voor kiezen het product deels te vergoeden.

» Schrijf geen teksten en plak geen stickers of plakband op de originele verpakking.

» Verpak de retourartikelen in een omdoos om beschadiging tijdens transport tegen te gaan.

» De retourzending dient voldoende gefrankeerd naar ons te worden verstuurd.

» Op de retourzending dient duidelijk uw bestelnummer vermeld te staan.

» De koper draagt het risico voor een retourzending. Wij adviseren daarom om het pakket aangetekend te verzenden en het verzendbewijs te bewaren.

» Een terugstorting wordt zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 kalenderdagen verwerkt.

» Als de volledige bestelling wordt geretourneerd crediteren wij de originele factuur inclusief de verzendkosten.
 
LET OP
:
Wanneer een bestelling niet wordt afgehaald bij een pakketpunt en de bestelling komt bij ons retour dan moeten wij die retourkosten in rekening brengen en dit aftrekken van het factuurbedrag. Dit vanwege het feit dat retourneren voor rekening van de koper is.

 

Uitgesloten van retour sturen zijn:

» Aangebroken verbruiksartikelen zoals cartridges en toners.

» Artikelen die in opdracht van de koper zijn vervaardigd.

» Artikelen anders gekocht dan via de webwinkel.

-bedrijven, zzp-ers, instellingen,verenigingen en stichtingen

cartridgesshop behoudt het recht om geretourneerde producten te weigeren of om slechts een gedeelte van het factuurbedrag te crediteren wanneer de verpakking van het product beschadigd is.

Praktijkvoorbeelden:

Printersupplies zijn artikelen die na opening beperkt houdbaar zijn en kunnen gevoelig zijn voor stof, vingerafdrukken en (zon)licht. De verpakking van een cartridge of toner is daarom belangrijk voor de houdbaarheid en kwaliteit van het product. Artikelen zijn hierdoor vaak verzegeld, vacuüm verpakt of verpakt in stof/lichtdicht materiaal. Dit soort verpakkingen zijn na het openen niet meer te herstellen. 

 

  • Voorbeeld retourrecht printersupplies: 
    Wat kan niet?
    U bestelt een verbruiksartikel voor uw printer, u pakt deze uit en bij de installatie komt u er achter dat het artikel niet past. Het artikel blijkt niet voor uw printer geschikt te zijn. Omdat het artikel volledig is uitgepakt, is deze onverkoopbaar en vervalt het recht op retour. 

  • Wat kan dan wel?
  • Uitpakken van dit product is niet nodig om de juistheid te controleren. Op de verpakking van een artikel staat altijd het unieke nummer, vaak het soort product en voor welke printers het artikel geschikt is. Het nummer van het artikel kunt u controleren op het oude (lege) artikel, via de zoekfunctie op de website, in de handleiding van uw printer of bij onze klantenservice. Hiermee kunt u eenvoudig controleren of dit het juiste artikel is en is opening van de verpakking niet nodig. Een verkeerd besteld artikel in een gesloten verpakking valt wel gewoon onder het retourrecht. 
  • Heeft u vragen over het retourneren van producten? Neem dan contact op met de klantenservice.

 

Share by: